הרש"פ סללה כביש על ממצאים ארכיאולוגים בשומרון

בנצי לייזרוביץ No Comments on הרש"פ סללה כביש על ממצאים ארכיאולוגים בשומרון

עליית מדרגה בהרס שרידי מלכות ישראל בסבסטיה: הרשות הפלסטינית סללה כביש על ממצאים ארכיאולוגים בשומרון העתיקה, הרסה את החומה ההרודיאנית ופרצה והשחיתה מערות קבורה מתקופת בית שני

קובי פינקלר
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירוע חמור בשומרון העתיקה: עיריית סבסטיה פרסמה כי היא סללה כביש טבעת בתוך שטח שומרון העתיקה. אנשי "שומרים על הנצח" יחד עם סיירי מחלקת הקרקעות במועצה אזורית שומרון וקדומים איתרו כלים הנדסיים כבדים עובדים באין מפריע, שפרצו וסללו דרך בלב האתר הארכיאולוגי ואתר מלכות ישראל, בתווואי שמשתרע מתוך שטח B וממשיך כ-400 מטר בשטח C.

במהלך העבודות נהרסה החומה ההרודיאנית ונפרצו מערות קבורה מתקופת בית שני שנשדדו והושחתו. פעילי הרש"פ השליכו פגרי חזירים לקברים העתיקים, תוך חילול הקברים, כנראה בנסיון למנוע כניסת ארכיאולוגים ישראלים לבחון את  מימדי ההרס.

על פי עדויות, בשומרון העתיקה, מתקיימים בחודשים האחרונים עבודות תשתית ובנייה על ידי הרשות הפלסטינית תוך הרס רבד לשרידים באתר.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה באופן בהול לגורמים הרלוונטיים והתריע מפני פגיעה בלתי הפיכה באתר ההיסטורי: "נעשה כאן נסיון לנתק לחלוטין את מדינת ישראל והעם היהודי מאחד מאתרי המורשת החשובים והיקרים שלו. שריד יחיד לממלכת ישראל הקדומה. זהו בזיון והרס ההיסטוריה היהודית, מתחת לאף של מדינת ישראל, כל ישראלי וכל אוהב תרבות צריך לדרוש לעצור מייד כל פגיעה באתר. יש להציב במקום מיידית אבטחה צבאית מסביב לשעון, כדי להגן על אתר מורשת עולמי שבצורה ברברית ושיטתית נהרס יום אחר יום ע"י הרשות הפלסטינית הטרוריסטית".

משה גוטמן, יו"ר שומרים על הנצח: "אנו מאבדים את שומרון העתיקה. ההרס נמשך מעל לחודש ללא כל תגובה ממשית, ללא מעצר של איש ממחוללי ההרס ברשות ובעיריית סבסטיה. ועכשיו גם ביזוי וחילול קברים. על ממשלת ישראל להגיב מיידית ובחומרה בדיוק כפי שהיתה מגיבה לו  היו עולים  על הגן הלאומי קיסריה. עם D- 9, או לו איראן היתה מוחקת את קבר מרדכי ואסתר. לא תשתוק".



0 תגובות